Forside /  Angrerett & Retur

Retur & Angrerett

Vi følger angrerettloven satt av Barne- og Likestillingsdepartementet. 

 

Privatkunder 

Gjelder for kunder som ikke har tilgang til profesjonelle produkter, herunder kunder som ikke har registrert bedrift (organisasjonsnummer) eller enkeltmannsforetak.

 

§ 20.Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til den næringsdrivende før utløpet av angrefristen, jf. § 21. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen.

Meldingen kan fremsettes ved bruk av utfylt angreskjema eller ved fremsettelse av annen utvetydig erklæring.

Bevisbyrden for at melding er gitt, påhviler forbrukeren.

 

Angrerettsskjema blir tilsendt kunde med ordrebekreftelse på mail oppgitt ved bestilling. Kunden har 14 dagers angrerett fra bestilling er sendt fra Tone Lise Akademiet. 

Om kunden ikke opplyser om retur til Tone Lise Akademiet AS innen angrerettsfristen på 14 dager, men fortsatt sender varer i retur, blir varene sendt tilbake til kunden i sin helhet og faktura for forsendelsesomkostninger pålegges kr. 149,- med 14 dagers betalingsfrist.

Tilbakebetaling til kunden skal skje senest 14 dager fra angrerettssaken er ferdigstilt. Kunden har ikke krav på kompensasjon for fraktomkostninger eller varer med brutt forsegling.

 

Bedriftskunder

Gjelder for kunder som har registrert bedrift (organisasjonsnummer) eller enkeltmannsforetak

Bedriftskunder (herunder kunder registrert med organisasjonsnummer eller enkeltmannsforetak) har ikke krav på å bruke angrerett, og får heller ikke tilsendt angrerettsskjema fra Tone Lise Akademiet AS ved bestilling. 

Alle ordre som er gjennomført av bedriftskunder anses som ferdigstilte.

 

Returer

Om kunden angrer på kjøp av produkter må det gies beskjed til Tone Lise Akademiet AS innen angrerettsfrist på 14 dager. Dette gjøres via e-post eller telefon. 

Om frist på 14 dager blir holdt har kunden krav på penger tilbake eller kompensasjon i form av andre produkter. Eventuelt mellomlegg faktureres kunden.

Kunden har ikke krav på penger tilbake for forsendelsesomkostninger.

Om pakken din blir uavhentet vil den komme i retur til oss. I slike tilfeller vil vil vi pålegge et gebyr på 149,- fra gjeldende faktura. Kunden vil heller ikke få tilbake penger for den opprinnelige frakten. Ønsker kunden varene tilsendt allikevel, må dette bestilles på nytt.

Hvis kunden mener Posten er ansvarlig for returen, er kunden selv ansvarlig for å kontakte posten for klarering. Tar Posten på seg ansvar for returen og utgifter for frakt, vil Tone Lise Akademiet AS kunne sende varene på nytt uten utgifter.

Kunder som velger å sende returer til Tone Lise Akademiet AS gjør dette på eget ansvar, og vi kan ikke stå ansvarlig om pakken skulle forsvinne hos posten.

 

Produkter med brutt forsegling

Merk at produkter som selges på Tone Lise Akademiet AS og TLBeautyStore går under kategorien "Hygieneprodukter". Brutt forsegling på produktene vil ikke bli sett på som en angrerettssak. Sender du allikevel tilbake produkter med brutt forsegling, blir ordren sendt tilbake til kunden i sin helhet. Du som kunde må da selv betale for fraktomkostningene på kr. 149,-. Betaling skjer via faktura med 14 dagers betalingsfrist. Dette gjelder ikke produkter som har en feil eller er ødelagt. 

 

Ødelagte produkter

Kunde har rett til å sende tilbake ødelagte produkter i inntil 12 måneder etter kjøp, selv etter bruk eller brutt forsegling. Etter 12 måneder tilbys ingen kompensasjon for produktet. I disse tilfeller må produktet sendes eller leveres til oss på Haslevangen 15, 0579 Oslo for gjennomgang. Kunde må selv betale for frakt av produktet, både til Tone Lise Akademiet AS og retur tilbake til kunden. Retur koster kr. 149,- og skjer via faktura med 14 dagers betalingsfrist.

Tone Lise Akademiet AS kan nekte kompensasjon om det er mistanke om at produktet er ødelagt av selvforsynte årsaker.

Om produktet er i den tilstand at det ikke kan repareres, får kunde nytt produkt av samme art i retur, eller tilsvarende om produktet er utgått av produksjon. Kunde har ikke krav på kompensasjon i form av penger eller bytte mot andre type produkter.

Reperasjon av elektroniske produkter er begrenset på Tone Lise Akademiet AS, og vi kan ikke garantere at elektroniske produkter kan bli reparert av oss. Eventuelle ekstradeler som må kjøpes eksternt faktureres kunden.

Gjelder retur av ødelagte produkter forbruksvarer tar det opptil 2 uker fra vi mottar varen til produktet blir sendt tilbake til kunden. Gjelder retur av ødelagte produkter elektroniske varer tar det opptil 3 måneder fra vi mottar varen til produktet blir sendt tilbake til kunden (avhengig av om ekstradeler må kjøpes eksternt).

Kunder som velger å sende ødelagte produkter til Tone Lise Akademiet AS gjør dette på eget ansvar, og vi kan ikke stå ansvarlig om pakken skulle forsvinne hos posten.

Top